
U těch starých aut to fungovalo přece jen trochu jinak. Jezdily pomalu a neměly rychlosti. Ovládání bylo dokonce pákové, kdy u některých typů vozidel byly na jednom boku https://www.prokondici.cz/na-kterem-boku-mame-spat-lekari-na-to-prisli/ páky, pomocí který se prováděly některé úkony, které jim výrobce přiřkl. Na fotkách to nehledejte, to jsou jiné typy, také pěkně staré. Ale řekněte sami, není na nich něco hezkého? Rozhodně jsou velmi zajímavé a líbí se více lidem. Jistě víte že existují sběratelé těchto staříků a jsou ochotni dát za ně velmi hezké peníze. S jedním takovým jste se mohli setkat v posledním dílu seriálu Chalupáři, jistě si to pamatuje a pokud ne, tak se na to podívejte. Inu, historická vozidla stále ještě táhnou.
Ale dosti o nich musíme se dostat k jádru pudla, totiž k vozům novým, plně automatizovaným a řízeným, jak jinak, počítačem. Jinak by to asi už ani nešlo. Ty počítače prostě budu všude a za chvíli budou rozhodovat o tom co si dáme k obědu a kdy se budeme moci eroticky vyžít. Zpět k autům a motorům. Takže, každý moderní vůz počítač již v sobě má a ten mu hlídá spoustu věcí. Některé dělá dobře a jiné špatně. Tedy, ne úplně špatně ale ne tak, jak by si přál jeho majitel. Ten občas vzteky fialoví při některých jeho hláškách a chce, aby prostě pracoval jinak Například jiné otáčky, vstřikování a další věci. A ty se dají udělat právě v tom mini počítači.
Ne, nejde se na to s kladivem a šroubovákem. Dnes se tomu říká chiptuning a dělá se to v každé opravně a v každém městě. To proto že jde o velmi běžnou záležitost, a tak tedy řidiči nemusí jezdit do Někam sto kilometrů daleko, ale mohou si nechat provést úpravy skoro doma. Mimochodem i to jde, například chiptuning Jihlava vám klidně pošle někoho až do garáže. Žádný problém.
Nuže, pokud i vy byste rádi jezdili podle svého a možná tím také ušetřili palivo, tak si klikněte na odkaz, který vás přenese na jiný web. Tam si domluvte termín.